A mobil nézet támogatása, más néven a reszponzivitás az egyik leggyakoribb fogalom a modern weblap tervezésben.

Mi is az a reszponzivitás?

Reszponzív az a weboldal, amelyik követi a kijelző méretét, vagyis akár apró telefon kijelzőről, akár okostévéről nézzük, normálisan, esztétikusan és főleg használhatóan jelenik meg.

Ez azonban nem történik meg “magától”: a weboldal tervezése, készítése során minimum 3 féle képernyő méretre optimalizáljuk a tartalmat, megjelenést. Maga az oldal is reszponzív kódolású, nem használunk fix számokat se szélességnél, se pl. margóknál, hanem pl. százalékban adjuk meg a méreteket. így a megjelenés, a tartalom rugalmasan illeszkedik a képernyő méretéhez, a képek kisebbek lesznek, esetleg eltűnnek, a szöveg tördelése, nagysága változik.

Miért kell hogy érdekeljen ez?

Ha a weblapod célja, hogy legyen, és rajtad kívül max anyukád nézi meg, akkor ne törődj vele.
De ha eladni, márkát ismertetni, eseményt népszerűsítenél, vagyis fontos hogy megtalálják az oldalad, és el is tudják olvasni akkor bizony ez az egyik legfontosabb szempont.

1. Mobil eszközök elterjedése

Ha hiszed, ha nem, a weboldalakra érkező forgalom több mint 50%-a ma már okostelefonról, tabletről indul. Elmúlt a PC korszak, amikor otthon “a gépről” néztünk meg mindent; ma már ott a teló mindenkinél, előkapják, rákeresnek, és ha hangyákat látnak, nem silabizálják, hanem mennek is tovább. A látogatóid fele! Biztos, hogy nem akarsz a kedvükben járni?

2. Használhatóság

Biztos, hogy láttál már olyan weboldalt, ami telefonról nézve olvashatatlan hangya betűkké, mikroképekké zsugorodott, és az még hagyján, hogy olvashatatlan, de ha itt kell megnyomnod egy gombot, az nem fog sikerülni.Mennyi az esélye, hogy a látogató ezen a weboldalon marad? Hát, 0%.

3. Google rangsor

Komoly verseny zajlik az első lapon való megjelenésért, és aki ide nem fér be, az valószínűleg alaposan lemarad a konkurencia mögött. És a Google rangsorolása a weboldalak mobil verzióján alapul a legújabb algoritmus frissítés óta. Egyszerű: na nincs vagy nem jó az oldalad mobil verziója, oldalakkal hátrább bukkansz csak fel a keresőben.

4. Hívjanak azonnal!

Ha már úgyis telefon van az ügyfeleid kezében, használd ki! Egy – nagy – hívj most! feliratú gomb azonnali cselekvésre ösztönzi az embereket. Ha arra vársz, hogy majd emlékszik, vagy majd leírja a számot és vfelhív, tévedésben vagy. Nem fog. Ne feledd, hogy az emberek a legegyszerűbb megoldást választják.

5. Mobil térkép

Ugyanúgy, ahogy a telefonálást egyszerűbbé teheted, úgy a térkép beillesztésével automatikusan meg tudod mutatni az utat az üzletedhez, és a GPS oda is irányítja a jövőbeni vásárlódat.

Jól használva az oldalad mobil verziója sokat segíthet az üzleteden. Lehet hogy fel kell adni néhány design elemet vagy csilli-villi megoldást, cserébe remek, használatot nagyban segítő funkciókat illeszthetsz be. Ha még nincs mobil verziód, kérj ajánlatot itt!

error: Content is protected !!